Wednesday, June 9, 2010

DaH sMpAi MaSa KamU sYG.......

9 Jun 2010, Rabu - Jam 5.30 dh ade atas jalan, on the way nk balik rumah ina di ampang...dalam sibuk-sibuk jam tu, tiba-tiba sebuah kereta dihadapan berhenti dan buka lampu kecemasan...nak di jadikan cerita aku yang rabun ni tak memakai spect sebab bkn aku yg drive keta semalam..aku hairan sbb nmpak lampu kecemasan tu tiba-tiba...

Tiba-tiba keluar seorang pompuan, lari ke tengah jalan dan ambil sesuatu..kawan aku pun menjerit " weh, ko nampak tak ank kucing tu menggelupur, kn langgar la weh"..berderau darah aku..air mata dah bergenang...dalam kabur2 tu aku boleh nampak lagi pompuan tu angkat kucingtu letak kt bahu jalan..aku tanya ina idup lagi ke, nape die tinggal kitten tu kt tepi jalan.."dah mati la, dasyat gak die menggelupur td, sian"...air mata terus kua..bila dh dekat, baru aku nmpak mayat ank kucing tu..sedih nya..dari mane dtg ank kucing ni..area lebuh akleh??? tak ke pelik?

smpai malam aku dok fikir..azab nye die nk mati..kalau die yg suci dr dose tu pun siksa yg amt utk kembali pada - Nya, mcm mana dengan aku??

Ya Allah...kau lindungi semua makhluk mu yang lemah itu..die telah pun kembali kepada Mu..sayang, tenang ya di sana..